Dobiegły końca tegoroczne zajęcia w ramach Małopolskiej Chmury Edukacyjnej prowadzone w Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej w Tarnowie. Zajęcia pozwoliły na rozwijanie pasji wśród uczniów technicznych szkół średnich z województwa małopolskiego. W obszarze zawodowym elektryczno-elektronicznym swoją wiedzą i doświadczaniem dzielili się z uczniami wykładowcy Katedry Elektroniki, Telekomunikacji i Mechatroniki oraz Katedry Elektrotechniki.
Pragniemy serdecznie podziękować wszystkim Szkołom zaangażowanym w program:
ZSME w Tarnowie
Zespół Szkół Łączności w Krakowie
PCEiKZ w Szczucinie
Zespół Szkół w Gdowie
ZS Baczyński Dąbrowa Tarnowska
Zespół Szkół Energetycznych w Krakowie
Zespół Szkół Elektrycznych nr 1 w Krakowie
ZSTE w Skawinie
Zespół Szkół Technicznych i Branżowych
Zespół Szkół Nr 1 im. Stanisława Staszica w Bochni
Zespół Szkół Elektrycznych Nr 2 w Krakowie
Zespół Szkół im.Walerego Goetla w Suchej Beskidzkiej
ZSTiO Limanowa
ZSEM w Nowym Sączu
Powiatowy Zespół nr 2 Szkół Ogólnokształcących Mistrzostwa Sportowego i Technicznych im. Ignacego Łukasiewicza w Oświęcimiu
Uczniowie byli przypisani do określonej grupy zajęciowej. W jednej z nich uczyli się programowania mikrokontrolerów z wykorzystaniem popularnego modułu Arduino Uno. Te zajęcia prowadzili pracownicy Katedry Elektroniki, Telekomunikacji i Mechatroniki: dr inż. Jacek Jasielski, dr inż. Łukasz Mik, mgr inż. Łukasz Chlastawa, mgr inż. Wojciech Kołodziejski oraz mgr inż. Maciej Witek. Zajęcia umożliwiały naukę programowania od podstaw. Uczniowie mogli jednocześnie poznawać język C/C++ oraz uczyć się pracy w środowisku Arduino. Jednocześnie prowadzone zajęcia wprowadzały uczniów w świat elektroniki poprzez wykorzystanie różnych elementów elektronicznych i ich montaż.
Drugi obszar tematyczny stanowiło programowanie sterowników PLC – LOGO! Siemens. Zajęcia w tym zakresie prowadził mgr inż. Piotr Kapustka z Katedry Elektrotechniki. Podczas nich uczniowie mogli zapoznać się ze sposobami konfiguracji i programowania sterowników PLC. Sukcesywnie przedstawiane były funkcjonalności sterownika i kolejne bloki wykorzystywane do programowania z języku FBD. Co ważne równocześnie uczniowie mogli testować pisane przez siebie programy na prawdziwym (jak również wirtualnym) sprzęcie. Przedstawione zostały bardzo ciekawe projekty, takie jak sterowanie ogrzewaniem, nawadnianiem, windą.
Wszystkim Uczestnikom zajęć dziękujemy za współpracę i życzymy sukcesów w rozwijaniu swoich pasji.
Zapraszamy również do zapoznania się z informacjami o Małopolskiej Chmurze edukacyjnej na naszym FB.